INFORMACE O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
znění účinné ode dne 1. 4. 2024
Vážení,
společnost OFFY s.r.o., IČO 21461449, se sídlem Lomnického 1742/2a, Praha 4 – Michle, PSČ 14000 (dále jen „OFFY“) Vám tímto dokumentem poskytuje informace o tom, jakým způsobem zpracovává a chrání Vaše osobní údaje a jaká práva Vám náleží v souvislosti se zpracováním Vašich osobních údajů.
Informace obsažené v tomto dokumentu jsou určeny pro všechny kategorie subjektů osobních údajů, kteří budou užívat coworkingové centrum OFFY v budově PANKRÁC PRIME OFFICE BUILDING na adrese Lomnického 2a, 14000 Praha 4 (ať již z pozice smluvního partnera, pracovníka, návštěvníka či jinak), nebo o užívání prostor projeví zájem (zejm. návštěvou internetových stránek centra či registrací do rezervačního systému).
Doporučujeme Vám, abyste se s informacemi obsaženými v tomto dokumentu důkladně seznámili.
Tyto informace budou pravidelně aktualizovány, zpravidla vždy při změně příslušných právních předpisů, při změně podmínek, postupů a způsobů zpracování a ochrany Vašich osobních údajů ve společnosti OFFY, či pokud informace v něm obsažené nebudou nadále aktuální z jiného důvodu. Platnou verzi naleznete vždy na www.offy.cz.
*******************************************
Ochrana Vašich osobních údajů je pro nás důležitá.
Při zpracování Vašich osobních údajů dbáme na soulad s právem Evropské unie i s právními předpisy České republiky, zejména pak na soulad s obecným nařízením o ochraně osobních údajů (dále jen „GDPR“) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění.
Při zpracování osobních údajů respektujeme Vaše práva a řídíme se mj. těmito zásadami:
Správcem Vašich osobních údajů je společnost OFFY.
Kategorie osobních údajů, které společnost OFFY zpracovává, se liší v závislosti na povaze vztahu k Vám.
V případě (potenciálních) klientů (členů a uživatelů) Centra OFFY zpracováváme především takové Vaše osobní údaje, které jsou potřebné k tomu, abychom mohli zvážit, projednat a řádně realizovat naši vzájemnou spolupráci, zejména abychom Vám a Vašim pracovníkům mohli poskytovat členství, resp. užívací právo k prostorám Centra OFFY a související služby, o které projevíte zájem, a v této souvislosti údaje potřebné k tomu, abychom spolu mohli uzavřít příslušnou členskou smlouvu nebo podnájemní smlouvu o užívání prostor Centra OFFY a plnit povinnosti z ní vyplývající a zřídit Vám členský účet v rezervačním systému Centra OFFY.
Dále zpracováváme Vaše osobní údaje nezbytné k dodržení našich povinností vyplývajících z právních předpisů a k ochraně osob a majetku v prostorách Centra OFFY a k ochraně jiných našich oprávněných zájmů.
Osobní údaje, které v souvislosti s výše uvedeným zpracováváme, zahrnují v závislosti na povaze Vašeho postavení zejména:
Za účelem marketingu a propagace Centra OFFY může společnost OFFY pořizovat fotografie a videa prostor centra v době jeho provozu, na kterých mohou být zachyceny i podobizny uživatelů centra přítomných v době pořizování záznamů. Pokud uživatel nebude se zachycením své osoby souhlasit, musí o tom neprodleně informovat společnost OFFY.
V případě návštěvníků Centra OFFY zpracováváme Vaše jméno a příjmení, datum a čas Vašeho příchodu a odchodu a obrazové záznamy z kamerových systémů pořízené při Vaší návštěvě. Na umístění těchto kamerových systémů Vás upozorňujeme informačními cedulkami a piktogramy při vstupu do objektu.
V případě návštěvníků internetových stránek Centra OFFY (www.offy.cz) zpracováváme některé elektronické údaje, a to zejména Vaši IP adresu, údaje o Vaší aktivitě na našich internetových stránkách, datum a čas přístupu na ně, základní geografickou lokaci, případně jiné údaje zaznamenané prostřednictvím souborů cookies.
Zdroje, z jakých zpracovávané osobních údaje získáváme, se liší v závislosti na povaze vztahu k Vám.
Účely, pro které Vaše osobní údaje zpracováváme, se liší v závislosti na povaze vztahu k Vám.
Právními základy pro tato zpracování jsou (v závislosti na výše uvedeném účelu) buď plnění smlouvy, nebo plnění právních povinností vyplývajících z právních předpisů nebo ochrana práv a oprávněných zájmů naší společnosti či třetích (spolupracujících) osob, případně Váš souhlas.
Ve všech případech mohou být osobní údaje dále zpracovány i pro vymáhání případných pohledávek právní cestou, pro účast v soudním nebo rozhodčím řízení, které se týká Vaší osoby a pro předcházení a identifikace možného podvodného či jiného protiprávního jednání. Právním základem pro tato zpracování je ochrana práv a oprávněných zájmů naší společnosti.
Konkrétní právní základy pro jednotlivé účely zpracování jsou uvedeny výše pod bodem 5.
Souhlas se zpracováním osobních údajů je právním základem pouze tehdy, pokud nelze provést zpracování Vašich osobních údajů pro konkrétní účel na základě jiného právního základu. Může se jednat např. o některé informace o Vaší osobě, které nejsou nezbytné pro plnění smlouvy ani právních povinností, přesto máme zájem je uchovávat.
V takovém případě Vás budeme předem informovat a nabídneme Vám možnost udělit nám souhlas se zpracováním takových konkrétních osobních údajů pro konkrétní účel a na předem uvedenou dobu.
Udělení souhlasu je dobrovolné a bude záležet na Vašem svobodném rozhodnutí, zda nám souhlas udělíte či nikoliv. Neudělení souhlasu, nebo jeho odvolání, nemá žádné důsledky na Váš smluvní vztah s námi a na využívání produktů a služeb, pro které není tento souhlas potřebný. Pokud by neudělení souhlasu mělo mít pro Vás jakýkoliv negativní dopad, budete na to předem upozorněni.
Vámi poskytnutý souhlas platí po dobu jeho udělení, nicméně jej můžete kdykoliv změnit nebo odvolat, a to písemně na adresu OFFY s.r.o., Agenda osobních údajů, PANKRÁC PRIME OFFICE BUILDING, Lomnického 2a, 14000 Praha 4, nebo elektronickou poštou na emailovou adresu: [•].
Odvolání Vašeho souhlasu má vliv jen na zpracování Vašich osobních údajů pro konkrétní účel nebo účely, pro které byl udělen. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování, které proběhlo před jeho odvoláním.
Po skončení platnosti souhlasu budou Vaše osobní údaje vymazány nebo zpracovávány pouze v rozsahu a pro účely, ke kterým není dle právních předpisů Váš souhlas nutný. Současně budou po přiměřenou dobu (zpravidla maximálně 5 let) uchovávány evidenční údaje o uděleném souhlasu a o jeho změně či odvolání.
Osobní údaje zpracováváme v elektronické podobě automatizovaným způsobem prostřednictvím výpočetní techniky nebo v tištěné podobě neautomatizovaným (manuálním) způsobem. Při automatizovaném zpracování nedochází k automatizovanému rozhodování (včetně profilování), které by pro Vás mohlo mít jakékoliv právní účinky nebo dopad na Vaše práva.
Naše společnost přijala technická a organizační opatření k zajištění ochrany Vašich osobních údajů, zejména opatření, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití osobních údajů.
Zpracování osobních údajů provádíme zejména jednotlivými vlastními pověřenými zaměstnanci, případně prostřednictvím externích smluvních partnerů, kteří vystupují jako zpracovatelé a nakládají s Vašimi osobními údaji v souladu s našimi pokyny.
Mezi externí zpracovatele patří zejména poskytovatelé IT služeb, účetní společnosti, fyzická ostraha objektů, poradci a konzultanti (např. daňoví a právní poradci, auditoři, marketingové agentury apod.).
Naši zaměstnanci, kterým jsou Vaše osobní údaje zpřístupňovány, jakož i naši zpracovatelé, respektují právo na ochranu soukromí, jsou zavázáni k zachovávání mlčenlivosti a jsou povinni postupovat dle platných právních předpisů týkajících se ochrany osobních údajů a splňovat námi definované organizační a technické podmínky k zajištění náležité ochrany osobních údajů. Se zpracovateli uzavíráme v souladu s příslušnými právními předpisy smlouvy o zpracování osobních údajů.
Vaše osobní údaje mohou být dále v oprávněných případech předány třetím subjektům, jež mají zákonnou pravomoc vyžadovat předání takových osobních údajů (zpravidla jde o předání na oprávněnou žádost orgánů veřejné moci, např. soudů, správců daně, Policie ČR apod.).
Soudům, rozhodcům, exekutorům, orgánům činným v trestním řízení a správním orgánům oprávněným k vedení přestupkového řízení, případně jiným orgánům veřejné moci, příslušným pojišťovnám a subjektům zajišťujícím vymáhání práv naší společnosti mohou být Vaše osobní údaje předány také za účelem ochrany oprávněných zájmů a práv naší společnosti nebo třetí osoby.
Pořízené kamerové záznamy, na kterých je zachycen bezpečnostní incident, mohou být v případě podezření ze spáchání trestného činu nebo přestupku rovněž předány orgánům činným v trestním řízení nebo správním orgánům pro vedení přestupkového řízení.
Společnost OFFY nepředává Vaše osobní údaje žádné mezinárodní organizaci a standardně je nepředává ani do žádné třetí země mimo EU. Ve výjimečných případech se může stát, že Vaše osobní údaje budou zpracovány v počítačovém systému, jehož servery se budou nacházet mimo území EU. Poté vždy předem posuzujeme, zda příslušný zpracovatel a stát zpracování garantuje srovnatelnou ochranu s právní úpravou EU a zda předání Vašich osobních údajů do takového státu bude v souladu s platnou právní úpravou.
Společnost OFFY uchovává Vaše osobní údaje po dobu nezbytnou k naplňování jednotlivých účelů zpracování. Tuto dobu určujeme mj. s přihlédnutím k zákonným archivačním lhůtám, promlčecí době a k existenci či pravděpodobnosti vzniku sporných práv a povinností či jiných rizik. Doba uchovávání jednotlivých Vašich osobních údajů se tak liší v závislosti na naplnění zohledňovaných kritérií.
Archivaci a skartaci Vašich osobních údajů upravuje interní spisový řád naší společnosti. Níže uvádíme obvyklou dobu uchovávání vybraných osobních údajů:
Při naplnění více kritérií pro určení doby uchovávání osobních údajů pro konkrétní účel, budou osobní údaje uchovávány po nejdelší takto určenou dobu.
V souvislosti se zpracováním Vašich osobních údajů máte následující zákonná práva:
Vymazat osobní údaje na Vaši žádost nebudeme povinni tehdy, pokud je zpracování nezbytné mj. pro splnění naší právní povinnosti vyplývající z právních předpisů nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.
Při omezení zpracování budou příslušné osobní údaje, s výjimkou jejich uložení, zpracovány pouze s Vaším souhlasem, nebo z důvodu určení, výkonu nebo obhajoby právních nároků, z důvodu ochrany práv jiné fyzické nebo právnické osoby, případně z jiných důvodů uvedených v platných právních předpisech. Na zrušení omezení zpracování budete předem upozorněn/a.
Zasílání obchodních sdělení můžete kdykoliv zastavit písemným oznámením zaslaným na adresu OFFY s.r.o., Agenda osobních údajů, PANKRÁC PRIME OFFICE BUILDING, Lomnického 2a, 14000 Praha 4, nebo elektronickou poštou na emailovou adresu: [•]. Pokud je obchodní sdělení zasíláno elektronickými prostředky, je k odhlášení zasílání takových obchodních sdělení možné rovněž použít odkaz, který je přímo ve sdělení vložen.
Pokud od Vás obdržíme některým z výše uvedených způsobů námitku proti zpracování Vašich osobních údajů pro účely přímého marketingu (zasílání obchodních sdělení), nebudou Vaše osobní údaje pro tyto účely nadále zpracovávány. Odhlášení z obchodních (marketingových) sdělení nemá vliv na nemarketingovou komunikaci s Vámi.
Ve věcech ochrany osobních údajů nás můžete kontaktovat některým z následujících způsobů:
Na uvedené kontaktní údaje nám můžete zasílat veškeré Vaše dotazy, žádosti, připomínky i stížnosti týkající se zpracování Vašich osobních údajů, včetně informací obsažených v tomto dokumentu. Vašimi dotazy a náměty se bude zabývat námi pověřený zaměstnanec. Společnost OFFY nemá povinnost jmenovat pověřence pro ochranu osobních údajů. Tato funkce tak nebyla ve společnosti OFFY zřízena.
Na Vaše dotazy, žádosti nebo stížnosti odpovíme co nejdříve, nejpozději však do 1 měsíce od jejich doručení; současně Vás budeme informovat o přijatých opatřeních. Pokud bychom Vaši žádost nedokázali v této lhůtě vyřídit (např. z důvodu složitosti řešení Vaší žádosti nebo vysokého počtu žádostí dalších osob), budeme Vás ve stejném termínu informovat o případném prodloužení lhůty (maximálně o další 2 měsíce).
Může nastat situace, kdy naše společnost nebude povinna zcela nebo zčásti Vaší žádosti vyhovět. O takové situaci, včetně důvodů nepřijetí požadovaných opatření a souvisejících právech, Vás budeme nejpozději do 1 měsíce od doručení Vaší žádosti informovat.
Všechny informace, sdělení a úkony týkající se Vašich práv v oblasti ochrany osobních údajů Vám poskytneme a učiníme bezplatně. Ve výjimečných případech (zejména tehdy, bude-li Vaše žádost zjevně nedůvodná nebo nepřiměřená, zejména proto, že se opakuje) po Vás můžeme požadovat přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady nebo můžeme odmítnout žádosti vyhovět. O takových případech budete předem informováni.
Pokud budeme mít důvodné pochybnosti o totožnosti žadatele, máme právo jej požádat o poskytnutí dodatečných informací nezbytných k potvrzení jeho totožnosti.
Informace o tom, že jste u nás uplatnili svoje práva a jak jsme Vaši žádost vyřídili, si po přiměřenou dobu (zpravidla maximálně 5 let) uložíme za účelem dokladování této skutečnosti, pro statistické účely, zlepšování našich služeb a ochranu našich práv.
OFFY s.r.o.